Sunday, August 24, 2008

Pelancaran blog Ruhani sebagai..lanjutan dari Malam Munajat Ummat di Permatang Pauh...

Ahlan wasahlan kepada semua...sambil berkempen kami sempat merancang untuk program kelanjutan Program Peningkatan Keruhanian Ummah di 5 buah negeri....


IMG_ 243 by Anwar Ibrahim.

Ust. Ramlang mengaku dipaksa oleh pihak tertentu menjadi saksi Saiful. Bergemalah takbir malam itu dari puluhan ribu rakyat sehingga bergegar bangunan Masjid Bandar Perda dan begitu juga dengan hati mereka yang sesat, yang merancang konspirasi, yang khianat kepada perjuangan, yang jauh dari Islam, yang menipu rakyat. Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakabar walillahilhamd. Kepada Mu segala kuasa dan kekuatan tidak ada yang lain yang lebih kuat dan agung. Allah telah membuktikan siapa yang benar dan salah.

Kepada golongan yang sesat, kembalilah ke pangkal jalan dan bertaubatlah sesungguhnya Allah maha pengampun.

Pada malam terakhir 26 Ogos..kami telah mengadakan Qiamullail di 4 buah masjid dari jam 4 pagi..Masyaallah para mujahid tersungkur sujud dengan menangis memohon ampun, munajat zikir dan meyerahkan segala usaha ke hadrat Allah. Hampir 500 orang yang bangun/qiam di setiap masjid. Masjid Taman Guar Perahu - dipimpin oleh Ust. Hazwan dan Yb Mohd Kasim, Masjid Kubang Semang - dipimpin oleh Ust. Ismail Wan Teh, Masjid Batu - dipimpin oleh Ust. Ansari dan Masjid Bandar Perda - dipimpin oleh Ust. Dr. Badrul Amin.

Alhamdulillah akhirnya Allah memberi kemenangan kepada DSAI setelah sepuluh tahun tidak berada di Parlimen.

Sebagai mensyukuri kemenangan kami telah mengadakan majlis Malam Kemenangan di Annahdhah Inn dan dihadiri oleh seluruh pimpinan Parti, Ngo dan para petugas dari PR. Tuan Guru Annahdhah telah menyampaikan beberapa amanat agar kita terus komit dengan Islam. Dan beliau menyeru agar semua yang hadir agar bersujud syukur selepas program tersebut.

DSAI yang kelihatan agak letih tetap memberi ucapan yang amat mengharukan hadirin dan setelah ucapan beliau sebahagian besar masuk ke dalam masjid untuk bersujud syukur. Allahuakbar...Semoga Allah mempermudah segalanya...Aminn!!

Jam 1.30 pagi kami berangkat ke KL meninggalkan surau Pauh Indah dengan seribu kenangan manis berada di surau sepanjang kempen. Semoga Allah menerima amal kami dan amal semua para pejuang yang turut serta dalam menjayakan kemenangan di Permatang Pauh..Ruhani kita amat perlu diberi makanan dan inilah salah satu cara kita menghidupkan ruhani kita iaitu mendekatkan diri kita kepada Allah sepanjang masa apatah lagi di saat bertempur dengan kebatilan tajaan BN-UMNO. Kepada para pejuang, ingatlah akan kahidupan akhirat dan balasan di akhirat melebihi dari habuan dunia yang kita harapkan. Semoga pengorbanan kita hari ini dapat ditiru oleh anak-anak cucu kita di kemudian hari. Usaha murni ini wajib kita teruskan dan seperti yang telah kita bincangkan pada 25 Ogos seperti di bawah:

Jadual program Ruhani pada bulan Ramadhan (boleh berubah mengikut keadaan): Program di bawah sila rujuk ke Ust. Dr. Badrul Amin.


31 Ogos (malam) – Selangor - Masjid Jamek Pekan Sabak Bernam

13 Sept (malam) - Pulau Pinang – Masjid Batu, Permatang Pauh.

14 Sept (malam ) - Selangor/WP – Masjid Subang Airport

19 Sept (malam) - Selangor – Masjid KLIA

23 Sept (malam) - Kelantan –

25 Sept (malam) - Selangor – Masjid Samudera

26 Sept (malam) - Perak – Masjid Alam Shah

27 sept (malam) -


Penjelasan lengkap atau ada pihak yang berminat untuk turut serta menganjurkan program ini sila hubungi:


Selangor /WP – Yahya Sahri. hp- 0122839957

Penang – Syed Mikhail/Cikgu Zaki. hp- 0174991700

Perak – Ust. Zulkifli Ibrahim. hp- 0175554828

Kelantan – Ust. Zainuddin

Kedah – Ust. Ismail Wan Teh. hp - 0124277504

Pahang - Hilmi hp - 016 2327061

(sekiranya ada pihak yang berminat untuk menjadi kordinator di negeri selain di atas sila hubungi kami)


Sekretariat:

Mustapa Mansor

Hp: +60123333825 (Malaysia)

+6281573456728 (Indonesia)

emel: mustm99@hotmail.com

Emel: ruhanisukses@gmail.com


Bagi memperkukuhkan lagi keimanan, kefahaman, komitmen dan akhlak, kami sarankan program di bawah untuk diadakan di seluruh Malaysia khasnya di negeri Pakatan Rakyat. Penglibatan dari para YB, kakitangan, pimpinan parti PR dan rakyat setempat.

Aturcara TAQWA ( Tamrin + Qiamullail + Wacana) Acara ini boleh diubahsuai mengikut kesesuaian setempat.

Berbuka Puasa

Solat Maghrib

Wirid Zikir

Makan malam

Solat Isya’

Tarawikh

Wacana Ilmu

Istirehat sehingga jam 3.30 pg.

Qiamullail.

Sahur

Solat subuh

Tazkirah ringkas

Solat Sunat Isyrak

Solat Dhuha

Bersurai : Sekitar jam 9 pagi








No comments: